De itt viszont, már tudom/tudjuk folytatni.
Következő volt a téma:
N: "Voltam több boltban telefon mustrán az egyik furi tapasztalat az volt (Aréna EW), hogy a vitrinből kikérte egy srác az N97-et az eladó kérdezi: megveszi? srác: még nem tudom csak megnézném pl milyen a műanyag borítása - gagyi? eladó: igen gagyi sz@r - és meg sem mozdult, támasztotta háját a pultra. A srác annyit mondott: aha legfeljebb máshol veszem meg."
M: "Na végre egy korrekt eladó!!!
Menjen máshová összetapizni!
Ugye, ha a Te pénzed állna benne, és el kellene adnod fullos árban azt a készüléket is, amit összetapiznak, akkor esetleg változna a véleményed?
Egy Saturn/MediaMarkt megengedheti magának, hogy egy közel 200e Ft-os készüléket kitegyen, ezzel gyakorlatilag 1 hónap alatt 0-ra írva a telefon értékét, eladhatatlanná téve.
Egy kisebb cég NEM engedheti ezt meg magának, de mondom tovább, még maga a Nokia is dummy készülékeket ad kézbe!!!!!!
És végül (kérlek ŐSZINTÉN válaszolj!!!):
Te megvennél egy olyan (hasra ütök) 140e Ft-os készüléket, ami már nem bontatlan dobozú, amit már 5 ember összetapizott, zsíros ujjlenyomatok vannak rajta, esetleg fényképek, ráküldött adatok is vannak már benne???
Ugye, hogy nem?"
N: "Nem tartom korrektnek az eladót.moco írta:Én ezzel nem értek egyet. De a megvitatása ITT off lenne.
Értem amit írsz, de Te a "pult másik feléről" nézed illetve éled meg a napi történéseket konkrétan ebben a témában (ez nem baj!)
Az a gond szerintem, hogy egy (akár milyen boltban dolgozó eladó ÉS) nem a saját boltja, árukészletéről nem mondhatna
ilyet, még akkor sem, ha vannak vele apró problémák, de ebbe nem mennék bele mert nem érint.
Viszont 100-200E forintos telót azért megnéznék és nem fénykép után vásárolom meg mert nem játszok vele a boltban
Maga a tény és a szitu amit látnod kellett volna az volt zavaró.
Semmi gond nem történt mert én is kifordultam a boltból és átmentem a Tmob-hoz (20 méterre van onnan )
Ott a kezembe vettem és "jól" összetapicskoltam, közben odajött egy eladó és kedvesen megkérdezte, hogy segíthet e és van kérdésem a készülékkel kapcsolatban!
Jó kérdés, hogy megvenném-e az öt ember által összetapizott telót? kb úgy mint a bemutató autót Öszintén válaszoltam 'khérlek'!"
M: "Nem válaszoltál, senki nem tudja, hogy most akkor igen/nem.
A példád azért nem jó, mert az autószalonokban a bemutató autót élből érezhetően olcsóbban adják, az új tulaj TUDJA, hogy ennyi a kompromisszum.
A mobiltelefonnál pedig nincs ilyen, tehát TELJES árú készülékről van szó!
A N97 az a tipikus készülék, amelyen az is meglátszik, ha ránézel (főleg a fekete színűn). A hátlap azonnal fényesedik, a kamerafedél elhúzása egyes szériákon azonnal kettős karcot okoz.
Még mindig nem jelentkezett senki, aki megvenné a többek által összetapogatott N97-et teljes áron, azonos áron, mint amennyiért bontatlan dobozt is megkaphatja."
L: "El kell menni egy media marktba ahol tényleg megengedhetik maguknak h egy 2kilós telót kipakoljanak tapicskolni aztán féláron egy alkalmazott megveheti( a médiában ez igy müködik kifutó bemutató daraboknál)- és ha ott végignézted utána 1 Nokia boltban veszel egy zsír uj full dobozos darabot amin 2év gari van és nincs semmi gond h most uj vagy nem.
én is igy csináltam
Hozzááteszem h előttem bontották ki a dobozt de csak itthon vettem észre h nincs benne töltőátalakitó de van helyette 2 adatkábel.
Szvsz ujat kell venni az a tuti bármikor gond van ott a gari
és nekem még a hátlap se recseg pedig már július óta nyúzom a telót "
N: "Igen vennék, olcsóbban, mint a kiállítási darabokat szokták adni..."
N: M-nek válaszolva: Értem amit írsz, de mint mondtam én a pult másik oldalán állok ésmoco írta:Na jó, legfeljebb törlöm....
Szóval. Kereskedelmi szakmunkásom és kereskedelmi érettségim is van.
Az eladónak az a dolga, hogy a vevőt kiszolgálja. Tehát az eladó van a vevőért és nem fordítva. Honnan tudja, hogy aztán amikor megtapicskolta, nem akarja-e mégis megvenni?
Ha igazából el is akarta volna adni a csaj és egy kicsit is érdekelte volna, hogy eladjon, akkor a kezébe adta volna, felcsigázta volna az érdeklődését és szépen még el is tudja adni.
Ez kifogás, hogy összetapicskolja. Ez nem internetes vásárlás, hogy képen megnézed és megrendeled, hiszen azért van ott, hogy az ember meg tudja fogdosni, kipróbálni.
Szerintem a csaj egyszerűen lusta disznó volt, és leszarta, hogy elad-e valamit, vagy sem, mint általában a mai világban az eladók. Azért kíváncsi lennék, külföldön is ez lenne. Ott azért mélyen kinyalják a sejhajodat, hogy vegyél és tőlük vegyél és meg is legyél elégedve... nekem ez a véleményem.
talán össze is van gyűjtögetve az a sok pénz a zsebemben, akkor potenciális vásárlót
terel a másik boltba az (ilyen) eladó DE ez nem az én problémám, mondom észrevétel volt
az ott történtekről. Hangsúlyozom megértettem és elfogadom amit írtál.
Moco! Mindjárt itt a karácsonyi őrület, a kereskedők éves forgalmának 3/4-e ekkor bonyolódik.
Szerinted érdekli őket egy-két elégedetlen vevő? Ettől még távol állunk! Nemsokára tódulnak be a
(bocsánat) birkák és lesöprik a polcokat.
Erre szeretnék reagálni:
1. Nokia mintaboltban is összetapicskálják a telókat (most speckó a Mammut Nokia mintaboltra gondolok), halálra nyúzzák, és egy árva szót sem szólnak érte, sőt még készségesen segítenek is. (gondolom ott az egyik eladó-alkalmazott fogja megvenni, baráti áron.)
2. Igenis, az eladónak kutya kötelessége megmutatni a portékát, ami akár az üveg mögött is van, hiszen ebből él, hogy eladja. Akkor minek mutogatják, ha meg sem lehet tapicskolni? Gondolom, ha bele lett volna ő is habarodva a telóba, vagy szereti amit csinál és tényleg eladó, nem csak egy ott ácsingózó lusta valaki, lehet, hogy emberke még meg is vette volna..
3. Ha meg nem akarják, hogy tönkre menjen az áru, tegyenek ki dummy cuccot inkább.
4. Mindentől függetlenül nem általánosítok, mert én is voltam ugyan ilyen helyzetben, üveg mögött a HTC mittomén mi, mondtam, hogy csak meg akarom nézni. Kivette, bekapcsolta, odaadta. Megnyomirgásztam és kész.