Oldal: 1 / 1

Need For Speed THE RUN (s60v3)

Elküldve: 2011-11-25 pén. 11:31:10
Szerző: laci0303
Téma: Need For Speed THE RUN
Symbian 60 v3, mobilos változat
platform: java
Kép Az utóbbi időben már megszokhattuk, hogy az EA Need For Speedjei általában java formában, 2D és szerencsére 3D formában is megjelennek. Mivel már valamennyi felhasználó érintőkijelzős S^3mas vagy androidos készülékkel rendelkezik, már nem sok mindenkit érinthet ez a téma, de ha már a Need For Speed Shift és Hot Pursuit javáit is kiveséztük, akkor következzen a THE RUN mobilos verziója.

1. Első benyomások

Első tapasztalataim a játékkal kapcsolatban egész pozitívan hatottak. A menü szép, a játék meglepően simán és gyorsan fut, nem felgyorsított diavetítőként, mint a visszafejlődött Hot Pursuit java esetében. No de nézzük részletesebben.

2. Grafika

A grafika mint minden (mobilos) játék esetében sarkalatos pont egy játékos számára. Az előző Hot Pursuithoz képest mindenképpen jobb, én úgy érzem, a készítők a Shift grafikus motorjához tértek vissza teljes egészében. A különböző jelzések, sebességmérő óra, és a nitro okozta "nagyon gyorsan megyünk és a levegő suhan el mellettünk" effekt is egy az egyben ugyanaz. Az autók kidolgozása ennél talán a symbianes Undercoverben volt jobb, végre elsőre felismerhető egy Mustang vagy egy Chevy Camaro. A pályák kidolgozása is mindenképpen a második helyet foglalja el az eddigi mobilos NFS-ek terén. A Shift sivár, szinte egymásról koppintott versenypályáit, és a Hot Pursuit 80's évek DOS-os játékaira hasonlító helyszíneit magasan verik a The Run aszfaltcsíkjai, mind grafikában és változatosságban. A track mellett díszelgő pályelemek kidolgozása azonban továbbra is silány, kartonpapír-szerű, tagadhatatlanul Java. A Need For Speed: Shift-hez hasonlóan viszont ez is gyorsan működik, némi szaggatást csak a verseny kezdetének első 5 másodpercében fedezhetünk fel.

3. Hang?

A játék hangjára nem kívánok sok szót fecsérelni, csak annyit mondok: jobb, ha játék közben inkább NFS Soundtracket hallgatunk. 0 pont.

4. Játékmenet

Elérkeztünk a játék szívéhez, a játékmenethez, amitől kiderül, a The RUN mobilos verziója is szemeteskosár jellegű, vagy többször végigvihető izgalmas sztori.
A válasz valahol a kettő között van. A The RUN nem bővelkedik változatos versenymódokban, a klasszikus NFS versenyei jelennek meg, hasonlóan az előző részekhez. Leginkább az Undercover-ben felfedezett játékmódok találhatók meg itt, mint a Driver Duel, a Sprint, a Speed Trap és a Highway Escape. Ez nálam azért gyenge pont, mert apró ötleteket igazán átvehettek volna a PC-s verzióból (pl. másik autóból lőnek ránk, vagy ránk omlik a hegy...stb). A játék nehézsége nem nevezhető bonyolultnak, valamennyi versenymód esetében tövig nyomjuk a nitrót, amíg nem nem látjuk a célvonalat. A Shifthez hasonlóan, egyes pályákon és versenymódokon belül lehetőségünk van csillagokat gyűjteni, mellyel a respect-ünket növelhetjük. Egy pályához körülbelül négy-öt versenymód tartozik, és 12-15 csillag. Három csillagot kapunk, ha nyerünk, 2-t a második, és 1-et a harmadik helyezésért. Nem túl bonyolult.

Sprint
Ez az első játékmód, amivel szembetaláljuk magunkat. Természetesen leghátulról indulunk, a cél elsőként átlépni a célvonalat.

Driver Duel
A sprint móddal 99%-ban megegyező versenymód, csak itt 3 helyett egy, valamivel gyorsabb ellenfél ellen kell megküzdenünk.

Speed Trap
Jól ismert versenymód (az Undercoverben és a Hot Pursuitben is megjelenik), ahol a lehető legnagyobb sebességgel kell áthajtanunk az egyes sebességmérő pontokon. A helyezés nem számít, a lényeg hogy mi gyűjtsük össze a legtöbb MPH-t a célvonalig.

Highway Escape
Más néven, de az előző verziókból szintén ismert, üldöznek a rendőrök, és csak akkor szökhetünk meg előlük, ha 5-öt kiütünk. A későbbiekben már nem csak rendőrautóval, hanem helikopterrel is kergetnek minket, ami ha befog a célkeresztbe, vadul tüzelni kezd a gatlinggel :cool2:

A játék során lehetőségünk van használni a nitro-t (mint az elmúlt XXXXX NFS esetében), amit viszont egész jól oldottak meg a The RUN-ban. Ugyanis, csak addig használódik, amíg nyomva tartjuk az előre (vagy a 2es gombot), nem egy gombnyomásra fogy el az egész. Nagy pozitívum, hogy a Driftelés fontosságát végre teljesen kikanyarították a játékból, nem arra épül a nitro és a jó pontok begyűjtése. A másik - szintén az UCből ismert eszköz - a Speed Breaker, amivel tulajdonképpen időt lassíthatunk, ezáltal elkerülhetjük a gyér szembejövő forgalommal való találkozást, valamint a veszélyes kisodródásokat.

Az autók fejlesztésére nincs lehetőség, SZÍN továbbra sem választható, pedig az egy kicsit még dobna a hangulaton. A tuningolást a játék végzi, minden jól sikerült verseny után 2 különböző autóhoz kapunk egy-egy kis upgrade-et.
A játék nem bővelkedik a választható autókban, körülbelül 5-6 darab van belőle, talán ebből is kaphattak volna a java gamerek egy kicsivel többet. No nem mintha a mobiljáték készítők annyira sokat törődnének már ezzel a réteggel...


Summa Summárum

Összességében azt lehet mondani, hogy a The RUN mobilos, javás 3D-s változata, nem sikerült olyan rosszra, mint 2 elődje a Shift és a Hot Pursuit. Sem változatosnak, sem hosszú távon élvezhetőnek nem lehet nevezni, a silány javás grafika is némileg belerondít az összképbe, azonban a játszhatóság sok mindenért kárpótol.

Egy hosszú délelőttre a váróteremben, vagy a toaletten tökéletes időtöltés.

Grafika: 10/6
Hang: -
Játszhatóság: 10/8

Összesen: 70% :bye1:



Screenshotok a játékból

Kép Kép Kép Kép