Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

A készülékek szervízes tapasztalataival, illetve szervízeléssel kapcsolatos témák
Fórum szabályok
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
Avatar
sozs
3. szint
3. szint
Hozzászólások: 614
Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 13:23:33
Készüléktípus: LG K42
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Kaposvár
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times
Kapcsolat:

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: sozs »

Bocsánat, hogy nem reagáltam, de csak mobilról tudtam munkahelyemen netezni, azon meg csak olvasok, nem az igazi írni róla!
Szóval, értem én a gondod, ezért kell olyan eladót alkalmazni aki kiszűri az ilyen hibát, ami user error ahogy nevezted.
Van azért lehetősége a boltnak mint írtam, ha utólag kiderülz user error, kártérítést igényelhet a bolt!
Én minden ilyen hibakérésre annyit szoktam válaszolni, FR ha jó úgy akkor a telónak nincs baja, csak a rajta futó programnak. Egyesével vissza a programok, minimum egy nap után ha minden jó akkor jöhet a következő!
Saját példa, (még én is láma voltam akkor ilyen téren) telefon se a gombokra, se a kijelzőre nem reagált a telefonom (Optimus One), ezért gariba cseréltek kijelzőt. Aztán megint elő jött a hiba, addigra már tájékozottabb voltam, csináltam egy FR-t, és egyből működött a teló. Naponta egy program ment vissza, közben használtam, és nem jött vissza a hiba. Volt olyan mikor az egyik programot kellett felejtenem egy más jellegű hiba miatt!
Vitatkozhatunk ezen sokáig, ez a bírói jogállás, ez ellen nem tudsz tenni.
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: Macika »

sozs írta:1. Szóval, értem én a gondod, ezért kell olyan eladót alkalmazni aki kiszűri az ilyen hibát, ami user error ahogy nevezted.
2. Van azért lehetősége a boltnak mint írtam, ha utólag kiderülz user error, kártérítést igényelhet a bolt!
1. Elhiszem, hogy ilyen dolgozót kellene alkalmazni, aki KEDVTELÉSBŐL ill. saját tapasztalatából ért hozzá. De hiába ért hozzá, a szakvéleménye, amennyiben nem hivatalos szakemberként teszi azt, az nem túl sokat ér. Százezres nagyságrendű összegekről nem nagyon dönthet, mert nincs jogosítványa rá.

2. Hogy is? Mi alapján? Érkezik a címedre egy feljelentés, melyben a bolt feljelent Téged, mint vásárlóját, hogy bebizonyosodott, nem volt jogos a bolt által elvégzett készülékcsere, ezért ki kell fizetned az új készülék árát?
Elképzelhetetlennek tartom, hogy lenne olyan bíróság, amely az üzletnek adnak igazat, lévén a vevőnek NEM KÖTELESSÉGE tudni, mi miatt nem működik a készüléke. Nincs leírva pl. egyetlen készülékleírásban sem (érdekes is lenne :) ), hogy csak alig pár program telepíthető rá a működőképesség megőrzése mellett, különben jön a helyben járás és a lefagyás...
Tehát egy vásárló teljesen jogosan hiheti azt, hogy az ő 25e Ft-os Galaxy ACE 4-es készüléke CSAK ANNYIBAN különbözik a 190ezres Note4-től, hogy kisebb a kijelzője és nincs benne írótoll. SEHOL NINCS leírva, hogy az ACE4-re sokkal kevesebb program telepíthető a stabilitás megőrzésének érdekében, mint a Note4-re...
Ezért ő SEMMIKÉPP nem marasztalható el...

--------------

A többi (most nem idézett) mondatoddal 100%-osan egyetértek, én is pontosan ugyanígy járok el :)
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
Avatar
vidati
2. szint
2. szint
Hozzászólások: 292
Csatlakozott: 2011-04-03 vas. 17:54:29
Készüléktípus: GalaxyAce Galaxy Young s6310
Has thanked: 43 times
Been thanked: 42 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: vidati »

Tudom hogy telefonos a topic de èrdekessèg cserère X boltba vásároltam benzines fûkaszát anno egy vasárnapi napon Hètfõ reggel kezdtem vele dolgozni 12 órára már visszavittem a boltba mert bedöglött Kèrtem a cserèt mivel 3napon belül voltam mire az eladó közölte velem hogy el kell küldje a szervízbe és csak utána lehet ha megnèztèk mert sokan nem megfelelõ benzint raknak bele Gondoltam ezzel nincs gond nosza küldje Majd kb 7nap elteltèvel hívtak mehetek a gèpèrt kèsz Bementem mondom èn nem javítást hamem a 3napos cserèt kèrtem ami nekem mint vevõnek a törvèny szerint jár Különben is mi volt vele Jótállási kitöltès gyùjtógyertya kábel ès pipa csere + mellèkelve egy szervízes papir a gèpet 33 ès 40es közötti benzinkeverèkkel használták ezèrt csere nem javasolt :o No most hogy is van ez a rossz leverès tette tönkre a kábelt ès a pipát A benzint meg kifokolták vagy hogy nèztèk meg mert a tankot ki kellett ürítenem No mindegy azóta megy a gèp több ève csak nekem ez a 3napon belüli nem csere volt furi
Avatar
sozs
3. szint
3. szint
Hozzászólások: 614
Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 13:23:33
Készüléktípus: LG K42
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Kaposvár
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times
Kapcsolat:

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: sozs »

Próbálok kit hozzászólásra egyben válaszolni. Az általam bemásolt szöveg egy bírósági végzésből van, ami a bírói jogállást foglalja magába, miszerint a bíróságok e szerint járnak el. Tehát jogorvoslatot kérhet polgári perben a bolt, ha bebizonyosodik, hogy a hiba az user-ben volt! (Macikának)
Ez a per amiből idéztem, egy javítási perről szolt, ahol első javítás után nem cserélték ki az autót! De a bírói gyakorlat minden nemű javításra vonatkozik!
Másik perben meg a cég a telefont nem cserélte 3 napon belül ki, bevizsgáltatott, csak utána cserélt. Itt megbüntették a céget mert utólag vizsgálhat és polgári peres úton igenis perelheti a vevőt:
"Miután kicserélte a készüléket, jogosult vizsgálni a hiba eredetét és amennyiben azt tapasztalja, hogy az a vásárlást követően keletkezett okra vezethető vissza, illetve rendeltetésellenes használat eredménye, a polgári jog általános szabályai szerint érvényesítheti kártérítési igényét a fogyasztóval szemben."
Tehát ha nem ismeri a jogait a bolt, attól még meg vannak és élhetnek vele, ez olyan, mint, hogy a törvény nem ismerése nem ment fel alóla!
A fűnyírós téma is ugyan az ami a telefonoknál, mert tartós fogyasztási cikk és garanciás, jogszabály mindegyik esetben ugyan az.
Két lehetőséged van
1. visszamész a boltba, leírod a panaszkönyvbe a dolgot, miszerint cserét kértél 3 napon belül, ezt nem tették meg, ezzel megszegték a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7§-t "Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."!
Erre van 30 napjuk, hogy válaszoljanak, aztán ha nem válaszolnak, panasszal lehet élni a jegyzőnél. Illetve békéltető testület, bíróság. Tudom itt szokott mindenki lemerevedni, és nem megy bíróságra, mert hosszú idő. Ezeket viszont gyorsan szokták kezelni. Pont a kevés ügy miatt nem törődnek, lerázzák az embert a boltok.
2. FVH-nél panasszal élni az X bolttal szemben. Többit elmondják ők. Első körben az első pontot ajánlják, illetve papíron legyen nyoma mindennek a bizonyítás miatt. Vásárlók könyve ezért is jó, az hivatalos papírnak minősül!
Itt a cikk a telefonos ügyről: Meghibásodott fogyasztási cikket a forgalmazó - három munkanapon belüli érvényesítés esetén - köteles kicserélni [151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §, 1997. évi CLV. törvény 6. §].
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: Macika »

Hát jó.

Akkor is igazságtalannak tartom a kereskedővel szemben ezt a dolgot (pedig nem vagyok kereskedő), rengeteg "elfüggetlenített" készülék kerül vissza minimális mikrózás után a boltba 3 napos csereigénnyel, a mikró által kideríthetetlenül és bizonyíthatatlanul tönkretéve...
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
Avatar
sozs
3. szint
3. szint
Hozzászólások: 614
Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 13:23:33
Készüléktípus: LG K42
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Kaposvár
Has thanked: 10 times
Been thanked: 36 times
Kapcsolat:

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: sozs »

Igen sajnos ez régen is meg volt, pedig akkor több volt a joga a vásárlónak mint most!
Jelenleg az folyik a kereskedők és a polgárok között, hogy elutasítanak mindent, mert tudják, nem fog a vevő bíróságra menni, mivel csak kevesen teszik ezt meg.
Saját ügyemet is leírom, igaz 14 éve volt.
Vettem a Pannonál egy telefont, Ericsson A2618 (ha jól emlékszem)! A készülék lefagyott ha wap-ni akartam vele. Bevittem javításra, elsőre ment egy napot aztán a telefon teljesen lefagyott. Második javításnál ugyan ez volt, itt cserélték az alaplapot, pár óra alatt megint fagyott, hívni se lehetett vele. Harmadik javításra bevittem, és mikor kézbe kaptam kiléptem a boltból és vissza, mert lefagyott. A probléma könnyen demonstrálható volt, így minden esetben az ügyfélszolgálatos is látta a hibát. Ez után visszakaptam a telefont, miszerint beázott, megvonták a garanciát, és visszaküldték a készüléket. Ezt a szervizes sem értette, és írt egy jegyzőkönyvet, miben szerepel, hogy a készülék az utolsó javítás előtt ki se került a boltból, hisz már akkor jelentkezett a hiba. Rendes volt a srác, mondta írjak a Pannonak, írjam le mik történtek, és kérjek cserét.
A cserébe a szolgáltató belement, kérte a tartozékokat vigyem vissza, és mit ad Isten, pont akkor jött vissza az Ericsson is, érdekes cserélve a készülék újra! Bár én nem kértem, hanem egy Panasonic GD35-t vettem helyette. Ennek a telefonnak nem volt hibája csak miután lejárt az egy év, olyan gondjai voltak, hogy hamar merült, de kiderült nem akksi gond, az alaplap ment tönkre.... Vehettem másikat! :hmm:
Avatar
-Dr-Strust-
Moderátor
Moderátor
Hozzászólások: 2206
Csatlakozott: 2009-01-06 kedd 16:20:33
Készüléktípus: Sony Xperia Z
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Z:/private mappa :)
Has thanked: 31 times
Been thanked: 32 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: -Dr-Strust- »

Én is úgy tudom, hogy amíg javítható a készülék addig javítják....
De tényleg kritikán aluli, amit az emberek művelnek néha....

pár példa:
x nem kapcsol be a telefon
y mitől produkálja ezt a hibát?
x nem tudom, reggelre kikapcsolt azóta ilyen
y (már látom, hogy vörösen izzik benne a vízjelző indikátor, de adok egy esélyt) nem ázott be?
x NEEEEM VÍZ KÖZELÉBE SE VÓÓÓÓT!!!! MÉG a zsebembe se rakóóóm....
y -.-, akkor ez miért nem fehér?....

v2

x nem jó a kijelzőm
y nem garanciális ketté van törve
x az nincs.....
y de itt látja, itt, na pont itt, az nem kosz... az kurvára ketté van törve.... -.-
x ja, hogy az! igen, töltőre raktam és magától elrepedt....
y aha... persze... :D

és ez még semmi............... :D
Kép
Kép
Avatar
vidati
2. szint
2. szint
Hozzászólások: 292
Csatlakozott: 2011-04-03 vas. 17:54:29
Készüléktípus: GalaxyAce Galaxy Young s6310
Has thanked: 43 times
Been thanked: 42 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: vidati »

No Igen
és a másik oldal az különb úgye?

Kérdés: Elnézést de teljesen normális ha egy s40v3 as teló 3óra alatt lemerül ez a vevő

Válasz: Természetesen ha sokat netezik vele vagy telefonál

Kérdés: Már elnézést kérek de ez egy 1napos telefon és nem netezek nem telefonálok csak le van téve az ágyra Igy is normális dolog

Válasz: Persze hiszen keresi a hálózatot

Kérdés: A többi 10 hasonszőrű telefon nem keresi a hálózatot csak ez az egy

Válasz Válasz: No jó akkor hadja itt elküldjük szoft frissítésre

Majdan elment 5ször frisíteni 1szer akku csere 1szer töltő csere és még mindig sz.r volt Nem kell ott az eladót se a szervízet isteníteni
De ime egy másik példa Szervízbe küldött telefon átvételi papir A 4 napos készülékről beszélünk ezért A készülék teljesen új állapotban karc mentesen vetteük át

Visszaérkezet a kijelző tiszta csikarás a hátlap berepedve Érdekes mód amíg nem került fogyvédelemhez a dolog senki nem volt hibás az az a bolt nem tehet róla ahogy a szervíz se a postai úton mi lesz vele Persze a posta se tehet róla hiszen nem ők csomagolnak :o
Avatar
Macika
6. szint
6. szint
Hozzászólások: 8928
Csatlakozott: 2009-05-01 pén. 11:47:34
Készüléktípus: Huawei P30 Pro 8 256
Nem: Férfi
Tartózkodási hely: Budapest
Has thanked: 321 times
Been thanked: 605 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: Macika »

vidati írta:No Igen
és a másik oldal az különb úgye?

Kérdés: Elnézést de teljesen normális ha egy s40v3 as teló 3óra alatt lemerül ez a vevő

Válasz: Természetesen ha sokat netezik vele vagy telefonál

Kérdés: Már elnézést kérek de ez egy 1napos telefon és nem netezek nem telefonálok csak le van téve az ágyra Igy is normális dolog

Válasz: Persze hiszen keresi a hálózatot

Kérdés: A többi 10 hasonszőrű telefon nem keresi a hálózatot csak ez az egy

Válasz Válasz: No jó akkor hadja itt elküldjük szoft frissítésre

Majdan elment 5ször frisíteni 1szer akku csere 1szer töltő csere és még mindig sz.r volt Nem kell ott az eladót se a szervízet isteníteni
De ime egy másik példa Szervízbe küldött telefon átvételi papir A 4 napos készülékről beszélünk ezért A készülék teljesen új állapotban karc mentesen vetteük át

Visszaérkezet a kijelző tiszta csikarás a hátlap berepedve Érdekes mód amíg nem került fogyvédelemhez a dolog senki nem volt hibás az az a bolt nem tehet róla ahogy a szervíz se a postai úton mi lesz vele Persze a posta se tehet róla hiszen nem ők csomagolnak :o
Nézd, pár hete jelentkezett egy ismerősöm, hogy vett egy Note4-et és alig 5 óra alatt lemerül neki, szerinte átb...ták.
Vissza is ment a boltba és üvöltött. Már majdnem tettlegességig fajult a dolog, a biztonsági őrök vezették ki.
Ekkor jött el hozzám.

Kiderült, hogy 100%-os fényerőn használta a kijelzőt, mert úgy szépek a színek, az automatikát kikapcsolta, mert az úgy túl sötét, a WiFI, 4G, nagy pontosságú GPS és a BT folyamatosan bekapcsolva, ezen kívül - mert új - folyamatosan nyomkodta.

Elmagyaráztam neki, hogy mit hogyan kell, és aztán már nem is tetszett neki a készülék.
Amikor mondtam, hogy nekem így, ezekkel a beállításokkal elmegy 48 órát folyamatosan, akkor azt mondta, hogy neki ez így nem elég, sz.r az egész készülék, hatalmasat csalódott a Samsungban...

Namost, kinek van igaza???

Kellett volna cserélni egy újra???
"A legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval."
Sir Winston Churchill
Avatar
vidati
2. szint
2. szint
Hozzászólások: 292
Csatlakozott: 2011-04-03 vas. 17:54:29
Készüléktípus: GalaxyAce Galaxy Young s6310
Has thanked: 43 times
Been thanked: 42 times

Re: Harmadik javítás után cserét lehet kérni?

Hozzászólás Szerző: vidati »

Jaja Igazad van csak en egy s40v3rol irtam ami az agyon volt a tobbi mellett es hozza se nyultunk :)
Válasz küldése

Vissza: “Szervíz”