Tippek a garanciális javításhoz!
Fórum szabályok
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
- sozs
- 3. szint
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 13:23:33
- Készüléktípus: LG K42
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
- Kapcsolat:
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Jogszabály szerint cserét bármikor kérhetsz, de a többletkölcségre hivatkozva elutasíthatják, és anyiszor javíthatnak ahányszor akarnak.
Viszont ha sokszor javítják ugyanazzal a hibával, illetve többször hosszabb ideig, akkor el lehet állni a szerződéstől és a pénzt visszakövetelni. (hosszadalmas javítás a 30 nap után él)
Bírói gyakorlatban így néz ki:
"A Ptk. 306. § (1) bekezdésének a) pontja lehetővé teszi ugyan a jogosultnak a választást a kijavítás és a kicserélés között, de a kicserélés iránti igényt - a kötelezett méltányolható jogi érdekét védve - feltételekhez köti. Nem helytálló az a felperesi hivatkozás, hogy a csereigény jogszerűségéhez elegendő egy sikertelen javítás elvégzése. A perben eljárt bíróságok helytállóan állapították meg, hogy a Ptk. 306. § (1) bekezdés a) pontja szerint a felperest nem illette meg a kicserélés joga, mert a kijavítással összehasonlítva az alperesnek a kicserélés aránytalan többletköltséget eredményezett volna. Azt pedig a felperes maga sem állította, hogy az alperes a kijavítást nem vállalta, és megfelelő határidőn belül nem végezte el. A bírói gyakorlat mind a kicserélés, mind az elállás iránti igényt - kijavítható hibánál - általában abban az esetben tekinti alaposnak, ha a hiba gyakran ismétlődik, a javítások ellenére hosszabb időn keresztül fennáll, vagyis a sorozatos javítás sikertelennek bizonyul, és így a jogosultnak huzamosabb időn keresztül kényelmetlenséget, időveszteséget okoz. A fentiek szerint alaptalanul hivatkozott a felperes arra, hogy csupán az első javítás megfelelősége volt vizsgálható, a második hibajelenség már megalapozta volna a csere, illetve a szerződéstől való elállás iránti szavatossági igényét.
Ez egy per része, de erre az esetre is vonatkozik, főleg a kiemelt kék rész!!
Viszont ha sokszor javítják ugyanazzal a hibával, illetve többször hosszabb ideig, akkor el lehet állni a szerződéstől és a pénzt visszakövetelni. (hosszadalmas javítás a 30 nap után él)
Bírói gyakorlatban így néz ki:
"A Ptk. 306. § (1) bekezdésének a) pontja lehetővé teszi ugyan a jogosultnak a választást a kijavítás és a kicserélés között, de a kicserélés iránti igényt - a kötelezett méltányolható jogi érdekét védve - feltételekhez köti. Nem helytálló az a felperesi hivatkozás, hogy a csereigény jogszerűségéhez elegendő egy sikertelen javítás elvégzése. A perben eljárt bíróságok helytállóan állapították meg, hogy a Ptk. 306. § (1) bekezdés a) pontja szerint a felperest nem illette meg a kicserélés joga, mert a kijavítással összehasonlítva az alperesnek a kicserélés aránytalan többletköltséget eredményezett volna. Azt pedig a felperes maga sem állította, hogy az alperes a kijavítást nem vállalta, és megfelelő határidőn belül nem végezte el. A bírói gyakorlat mind a kicserélés, mind az elállás iránti igényt - kijavítható hibánál - általában abban az esetben tekinti alaposnak, ha a hiba gyakran ismétlődik, a javítások ellenére hosszabb időn keresztül fennáll, vagyis a sorozatos javítás sikertelennek bizonyul, és így a jogosultnak huzamosabb időn keresztül kényelmetlenséget, időveszteséget okoz. A fentiek szerint alaptalanul hivatkozott a felperes arra, hogy csupán az első javítás megfelelősége volt vizsgálható, a második hibajelenség már megalapozta volna a csere, illetve a szerződéstől való elállás iránti szavatossági igényét.
Ez egy per része, de erre az esetre is vonatkozik, főleg a kiemelt kék rész!!
-
- 1. szint
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2009-10-02 pén. 21:12:54
- Készüléktípus: Nokia 6710 navigator
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Üdv sorstárs!medgyo2 írta:Sziasztók!
Szerintetek van esély arra, hogy egy két hónapos 6710 navigatort/hálozat függő/ a szolgáltató hajlandó lenne kicserélni miután harmadszór kellet visszaküldenem javitásra!Többet volt szervizbe mint nálam!
Gondolom nálad is ugyanaz a probléma mint nálam, zoomol az állat ha kell ha nem :-( Én is vittem már vissza és azt mondják a technikus megvizsgálta és semmi baja. Mondanám, ez a probléma világméretű a 6710 esetében, a Nokia support oldalán minden nap beír valaki ugyanezt a hibát tapasztalva. Hardveres hibáról van szó és a következő firmware sem fogja ezt javítani, erre tegnap jöttem rá. Ha finoman nyomva tartom az elcsúsztatható rész végét a gombok alatt a keretnél, akkor semmi baja sincs. Na de hát ennek nem így kell működnie! Persze ezt a szervízben még nem tudják, nem azt mondták, hogy nyomva kell tartani, erre csak véletlenül jöttem rá, mert már 3 hónapja kísérletezgetek vele :-( Én úgy terveztem, hogy februárban viszem vissza másodjára, addigra hátha egyetemessé válik a probléma mivel új készüléktípusról van szó és addig nem fogom elhozni amíg ténylegesen meg nem csinálják, persze ez valószínűleg maga a csere lesz. Az a baj, hogyha kiveszik az akksit és formázzák a memóriát, akkor kicsit megnyugszik a készülék, gondolom némileg kisül abból a statikus állapotból ami a zoom sáv problémáját okozza. Persze ilyenkor lazán rá lehet mondani, hogy a készülék jó. A Nokiánál a technikus meg 5 percnél többet nem fordít a telefonra és ő is visszaküldi. Azt fogom csinálni, hogyha februárban visszaviszem és akkor sem cserélik ki, hogy nem írom alá a javítás elvégzését, hanem leülök és "masszírozom" a telót amíg kell, persze a jelenséget percek kérdése és produkálni fogja, ez tapasztalat, visszaadom és így hízlalom majd a javításban eltöltött időt.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2009-01-28 szer. 21:55:21
- Készüléktípus: N96 - N-Gage - N770
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kapcsolat:
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
feri2 írta:Üdv sorstárs!medgyo2 írta:Sziasztók!
Szerintetek van esély arra, hogy egy két hónapos 6710 navigatort/hálozat függő/ a szolgáltató hajlandó lenne kicserélni miután harmadszór kellet visszaküldenem javitásra!Többet volt szervizbe mint nálam!
Gondolom nálad is ugyanaz a probléma mint nálam, zoomol az állat ha kell ha nem :-( Én is vittem már vissza és azt mondják a technikus megvizsgálta és semmi baja. Mondanám, ez a probléma világméretű a 6710 esetében, a Nokia support oldalán minden nap beír valaki ugyanezt a hibát tapasztalva. Hardveres hibáról van szó és a következő firmware sem fogja ezt javítani, erre tegnap jöttem rá. Ha finoman nyomva tartom az elcsúsztatható rész végét a gombok alatt a keretnél, akkor semmi baja sincs. Na de hát ennek nem így kell működnie! Persze ezt a szervízben még nem tudják, nem azt mondták, hogy nyomva kell tartani, erre csak véletlenül jöttem rá, mert már 3 hónapja kísérletezgetek vele :-( Én úgy terveztem, hogy februárban viszem vissza másodjára, addigra hátha egyetemessé válik a probléma mivel új készüléktípusról van szó és addig nem fogom elhozni amíg ténylegesen meg nem csinálják, persze ez valószínűleg maga a csere lesz. Az a baj, hogyha kiveszik az akksit és formázzák a memóriát, akkor kicsit megnyugszik a készülék, gondolom némileg kisül abból a statikus állapotból ami a zoom sáv problémáját okozza. Persze ilyenkor lazán rá lehet mondani, hogy a készülék jó. A Nokiánál a technikus meg 5 percnél többet nem fordít a telefonra és ő is visszaküldi. Azt fogom csinálni, hogyha februárban visszaviszem és akkor sem cserélik ki, hogy nem írom alá a javítás elvégzését, hanem leülök és "masszírozom" a telót amíg kell, persze a jelenséget percek kérdése és produkálni fogja, ez tapasztalat, visszaadom és így hízlalom majd a javításban eltöltött időt.
Sürübben hivogassátok a nokia ügyfélszolgálatot!
Ne a mintaboltba reklamáljatok.
-
- Újonc
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2009-11-24 kedd 22:09:47
- Készüléktípus: 6710 Navigator
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Sziasztok!
Köszi a válaszokat!
Nekem három különböző problémával kellett viszaküldenem!
1:Fagyott a teló folyamatosan,videonál 2-3mp re beakadt,csúszka annyira mozgott oldalirányba hogy recsegett a hangszóró beszélgetésnél!
2:videó ugyanugy szar szoft friss után is+a zoom nem müködött,ami addig jó volt!
3:Átvételnél észrevettem jobb fölső rész a kijelzönél szétvált+ujjlenyomat belül a kijelzőn!/papiron ujbóli szoft friss, minden beállitásom megmaradt!/
Ennyit a Nokia szervizről!
Köszi a válaszokat!
Nekem három különböző problémával kellett viszaküldenem!
1:Fagyott a teló folyamatosan,videonál 2-3mp re beakadt,csúszka annyira mozgott oldalirányba hogy recsegett a hangszóró beszélgetésnél!
2:videó ugyanugy szar szoft friss után is+a zoom nem müködött,ami addig jó volt!
3:Átvételnél észrevettem jobb fölső rész a kijelzönél szétvált+ujjlenyomat belül a kijelzőn!/papiron ujbóli szoft friss, minden beállitásom megmaradt!/
Ennyit a Nokia szervizről!
-
- 1. szint
- Hozzászólások: 123
- Csatlakozott: 2009-02-15 vas. 01:52:52
- Készüléktípus: Nokia 6220c + Galaxy Spica
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Sziasztok! Ez nemigazán ide tartozik de...
Van egy Nokia 6220c telefonom és vettem hozzá házat netről. A kérdésem az, hogy hol tudnám ezt pesten helybe felrakatni? válaszotokat előre is koszi!
Van egy Nokia 6220c telefonom és vettem hozzá házat netről. A kérdésem az, hogy hol tudnám ezt pesten helybe felrakatni? válaszotokat előre is koszi!
- nsee
- 4. szint
- Hozzászólások: 1375
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 20:04:50
- Készüléktípus: Huawei M20 - LG G4
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: árnyékvilág
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 80 times
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Tényleg nem ide tartozik...Szarvask írta:Sziasztok! Ez nemigazán ide tartozik de...
Van egy Nokia 6220c telefonom és vettem hozzá házat netről. A kérdésem az, hogy hol tudnám ezt pesten helybe felrakatni? válaszotokat előre is koszi!
Pesten Macika fórumtársunkat keresd!
Huawei M20
LG G4
N8-00 Dark Grey
N95
LG G4
N8-00 Dark Grey
N95
-
- Újonc
- Hozzászólások: 21
- Csatlakozott: 2009-01-28 szer. 21:55:21
- Készüléktípus: N96 - N-Gage - N770
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kapcsolat:
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
medgyo2 írta:Sziasztok!
Köszi a válaszokat!
Nekem három különböző problémával kellett viszaküldenem!
1:Fagyott a teló folyamatosan,videonál 2-3mp re beakadt,csúszka annyira mozgott oldalirányba hogy recsegett a hangszóró beszélgetésnél!
2:videó ugyanugy szar szoft friss után is+a zoom nem müködött,ami addig jó volt!
3:Átvételnél észrevettem jobb fölső rész a kijelzönél szétvált+ujjlenyomat belül a kijelzőn!/papiron ujbóli szoft friss, minden beállitásom megmaradt!/
Ennyit a Nokia szervizről!
Azt elárulod hogy hol javitották?
-
- Újonc
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2009-04-21 kedd 15:52:37
- Készüléktípus: 5800
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Nem kell meglepődni, sokminden megmarad sw frissítés után symbian készülékeknél, legfőképp a Z meghajtó. Sőt mi több, már észrevettem hogy a csúcskategóriásokat már 1 perc alatt frissíti a phoenix eredeti boxal... A minap is gondoltam kimegyek pisilni mig az 5800 frissül, mire visszaértem végzett... jó mi? Pedig nincs semmi szorulásom odalenn
-
- Újonc
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2009-11-24 kedd 22:09:47
- Készüléktípus: 6710 Navigator
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Mindig a nokia gyárba küldték vissza /10 nap/mert a t-mobilnak nincs hozzá cucca!
-
- 1. szint
- Hozzászólások: 67
- Csatlakozott: 2009-06-02 kedd 22:34:32
- Készüléktípus: N86
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Hali! Valaki meg tudná mondani, hogy mennyiben különbözik, ha csak 1 év nokia gari van egy N86-ra (vagy úgy általánosságban) vagy 2 év. Persze a különbség nyilvánvaló. De jól tudom, hogy a 2. év garija az csak szoftveres? Tehát nem vállal be annyi minden javítást garanciába a nokia szerviz mint az első évben? Megéri akkor 1 helyett 2 évvel vásárolni? Előre is köszönöm a válaszokat...
üdv.: janko8412