Tippek a garanciális javításhoz!
Fórum szabályok
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
Ebben a fórumban csak a készülékek gyári hibáival, szervizelésével kapcsolatos tapasztalatokat várjuk. A készülékeknek megvannak a saját topikjai általános célokra, tehát itt kizárólag szervízeléssel foglalkozunk. A nem ide tartozó témákat töröljük!
A fórum használat című topikot mindenképp olvasd el!
- Roland
- 1. szint
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009-01-13 kedd 14:33:15
- Készüléktípus: Lumia 800 + BB Z10
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Magyarország
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Tippek a garanciális javításhoz!
Mivel lehetett hallani arról, hogy esetleg a szerviz (vagy forgalmazó) nem akarta javít(tat)ni a készüléket vagy "beázásra" hivatkozva elutasította a javítást, ezért összeállítottam egy kis segítséget, hátha valakinek hasznára lesz!
Ne hagyd magad lerázni, mert a bolt és a szerviz egymásra fog mutogatni, neked meg nem lesz megjavítva a telefonod!
A vásárlás helyén mindig lehet reklamálni, a termék további sorsa, szervizbe szállítás vagy a csere a forgalmazó kötelessége. Ha a hibát a forgalmazónál jelented be, akkor erről jegyzőkönyvet köteles felvenni, külön kérés nélkül. Jogilag nincs közöd a szervizhez, csak a forgalmazóhoz. A gyorsabb ügyintézés érdekében célszerű lehet azonban egyből a szerviznél jelenteni a hibát. Ha jótállási jegyen meg van adva a szerviz, akkor a szerviz köteles foglalkozni a reklamációval, nem küldhet a forgalmazóhoz. (A szerviz elsősorban a javításban illetékes csak, csere, elállás a forgalmazó kötelessége.) Ha a szerviznél jelented be, és javításra veszik át, akkor átvételi elismervényt kell adniuk.
A forgalmazó köteles a fogyasztó kérésére a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.
A garanciális javítást csak akkor utasíthatja el a kötelezett ha független akkreditált bevizsgáló testület szakvéleményével igazolják, hogy a hibát a nem megfelelő használat okozta; a szerviz "szakvéleményét" nem vagy köteles elfogadni. Mivel ők a bizonyításra kötelezettek, ezért a szakvéleményt nekik kell megcsináltatniuk saját költségükre. Ha a fogyasztó nem fogadja el XY Kft. szakvéleményét, akkor az addig nem számít bizonyításnak, ameddig azt bíróság ki nem mondja.Tehát az a bizonyítás, amit a fogyasztó bizonyításnak elfogad, illetve az ha a bíróság ki mondja, hogy a kötelezett bizonyított.
Ha nem vállalják a szakvélemény elkészíttetését, vagy a javítást, esetleg a cserét, akkor kérd el a vásárlók könyvét, és írd bele, hogy mi a baja a készüléknek, mikor vetted, mit kérsz (javítást vagy cserét). Add meg a levélcímedet, erre kell válaszolniuk 30 napon belül tértivevényes levélben. Szóbeli, e-mail, telefonos válasz nem kielégítő!
Ami nincs leírva, az jogilag nem is történt meg, ezért mindenképpen mindennek, amiről nyilatkoztok, vagy amiben megállapodtok, legyen írásos nyoma!
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
Független akkreditált laboratóriumok, ahol mobiltelefonnal kapcsolatos szakvéleményét kérhetsz:
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
1088 Budapest, József krt. 6.
Tel: 459-4800
E-mail: fvf@fvf.hu
Hírközlési Felügyelet Hírközlési Területi Hivatal
1133 Budapest, Visegrádi u. 100.
Tel: 468-0527, E-mail: beck@hif.hu
Beck János osztályvezető
MEEI Kft.
1132 Budapest, Váci út 48/A-B
E-mail:business@meei.hu
Tel: 3 494 923
Zsákai Zoltán osztályvezető
METALCONTROL Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Központ Kft.
3540 Miskolc, Vasgyári u. 43.
Tel: (46) 401-041
E-mail: mc@metalcontrol.hu
Dr. Kovács Károly ügyvezető
Külön köszönöm Bladenek (fogyasztóvédelem.com-ról) az alábbi leírást:
Szavatosság: gyakorlatilag minden termékre jár. Ez fél évig olyan jogokat biztosít, mint a garancia (az eladónak kell bizonyítania, ha nem akar javítani vagy cserélni), de további másfél évig él még, de itt már a vásárlón van a bizonyítási teher.
Garancia: ez már kevesebb termékre van (pl. 10000 forintnál drágább műszaki cikkek, van róla egy lista egy kormányrendeletben), de legalább 1 évig véd kötelezően.
"Márkagarancia": a gyártó által vállalt garancia. Ez nem kötelező, és a feltételei is változóak szoktak lenni. A garanciajegy voltaképpen ehhez kell (a többihez elég a vásárlást igazolni). Sokszor ha a kötelező garancia lejárt, a márkagarancia alapján még is el lehet érni valamit - feltéve hogy a gyártó megfelelő szervízhálózatot tart fenn. Ezt például nem esélytelen külföldön is érvényesíteni.
A fent leírtakért felelősséget NEM vállalok. Fő forrásként a Fogyasztóvédelem.com szolgált!
-Roland-
Ne hagyd magad lerázni, mert a bolt és a szerviz egymásra fog mutogatni, neked meg nem lesz megjavítva a telefonod!
A vásárlás helyén mindig lehet reklamálni, a termék további sorsa, szervizbe szállítás vagy a csere a forgalmazó kötelessége. Ha a hibát a forgalmazónál jelented be, akkor erről jegyzőkönyvet köteles felvenni, külön kérés nélkül. Jogilag nincs közöd a szervizhez, csak a forgalmazóhoz. A gyorsabb ügyintézés érdekében célszerű lehet azonban egyből a szerviznél jelenteni a hibát. Ha jótállási jegyen meg van adva a szerviz, akkor a szerviz köteles foglalkozni a reklamációval, nem küldhet a forgalmazóhoz. (A szerviz elsősorban a javításban illetékes csak, csere, elállás a forgalmazó kötelessége.) Ha a szerviznél jelented be, és javításra veszik át, akkor átvételi elismervényt kell adniuk.
A forgalmazó köteles a fogyasztó kérésére a hiba jellegére és keletkezésének lehetséges okaira vonatkozó álláspontjáról haladéktalanul írásbeli nyilatkozatot adni.
A garanciális javítást csak akkor utasíthatja el a kötelezett ha független akkreditált bevizsgáló testület szakvéleményével igazolják, hogy a hibát a nem megfelelő használat okozta; a szerviz "szakvéleményét" nem vagy köteles elfogadni. Mivel ők a bizonyításra kötelezettek, ezért a szakvéleményt nekik kell megcsináltatniuk saját költségükre. Ha a fogyasztó nem fogadja el XY Kft. szakvéleményét, akkor az addig nem számít bizonyításnak, ameddig azt bíróság ki nem mondja.Tehát az a bizonyítás, amit a fogyasztó bizonyításnak elfogad, illetve az ha a bíróság ki mondja, hogy a kötelezett bizonyított.
Ha nem vállalják a szakvélemény elkészíttetését, vagy a javítást, esetleg a cserét, akkor kérd el a vásárlók könyvét, és írd bele, hogy mi a baja a készüléknek, mikor vetted, mit kérsz (javítást vagy cserét). Add meg a levélcímedet, erre kell válaszolniuk 30 napon belül tértivevényes levélben. Szóbeli, e-mail, telefonos válasz nem kielégítő!
Ami nincs leírva, az jogilag nem is történt meg, ezért mindenképpen mindennek, amiről nyilatkoztok, vagy amiben megállapodtok, legyen írásos nyoma!
A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 4.§ (2)
Független akkreditált laboratóriumok, ahol mobiltelefonnal kapcsolatos szakvéleményét kérhetsz:
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
1088 Budapest, József krt. 6.
Tel: 459-4800
E-mail: fvf@fvf.hu
Hírközlési Felügyelet Hírközlési Területi Hivatal
1133 Budapest, Visegrádi u. 100.
Tel: 468-0527, E-mail: beck@hif.hu
Beck János osztályvezető
MEEI Kft.
1132 Budapest, Váci út 48/A-B
E-mail:business@meei.hu
Tel: 3 494 923
Zsákai Zoltán osztályvezető
METALCONTROL Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Központ Kft.
3540 Miskolc, Vasgyári u. 43.
Tel: (46) 401-041
E-mail: mc@metalcontrol.hu
Dr. Kovács Károly ügyvezető
Külön köszönöm Bladenek (fogyasztóvédelem.com-ról) az alábbi leírást:
Szavatosság: gyakorlatilag minden termékre jár. Ez fél évig olyan jogokat biztosít, mint a garancia (az eladónak kell bizonyítania, ha nem akar javítani vagy cserélni), de további másfél évig él még, de itt már a vásárlón van a bizonyítási teher.
Garancia: ez már kevesebb termékre van (pl. 10000 forintnál drágább műszaki cikkek, van róla egy lista egy kormányrendeletben), de legalább 1 évig véd kötelezően.
"Márkagarancia": a gyártó által vállalt garancia. Ez nem kötelező, és a feltételei is változóak szoktak lenni. A garanciajegy voltaképpen ehhez kell (a többihez elég a vásárlást igazolni). Sokszor ha a kötelező garancia lejárt, a márkagarancia alapján még is el lehet érni valamit - feltéve hogy a gyártó megfelelő szervízhálózatot tart fenn. Ezt például nem esélytelen külföldön is érvényesíteni.
A fent leírtakért felelősséget NEM vállalok. Fő forrásként a Fogyasztóvédelem.com szolgált!
-Roland-
...::: Nokia Lumia 800 Cyan & BlackBerry 9360 :::...
- mofere
- 3. szint
- Hozzászólások: 754
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 19:54:48
- Készüléktípus: Nokia N95
- Tartózkodási hely: Vác
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Halihó!
Egyik ismerősömnek van Nokia 6288-as telefonja.
Ebben ugye Bp-6m Akkumulátor van,és erről azt kell tudni hogy némelyik gyári hibás,mint ahogy itt is írják: http://www.smartnews.hu/2009/01/vigyaza ... mulatorok/
Nos fölhívta az egyik Nokia szervízt,ott egy kedves hölgy vette föl a telefont
Ezt mondta neki:
Tud a problémárol,nagyon ritkán előfordul,és hogy az akkukat másfél - két évre tervezik,és sajnos nem tudja kicserélni garanciálisan...
Pedig az akku ahogy bedagadt,letötre az akksi takaró pöckeit is,szinte nem is fér be a telefonba,meg nem is meri bele tenni.
Ilyenkor mit kell csinálni,hogy kicseréljék?
Mert ez full gyári hiba,nehogy már neki kelljen megvenni az újat,és ha az is szar?
Egyik ismerősömnek van Nokia 6288-as telefonja.
Ebben ugye Bp-6m Akkumulátor van,és erről azt kell tudni hogy némelyik gyári hibás,mint ahogy itt is írják: http://www.smartnews.hu/2009/01/vigyaza ... mulatorok/
Nos fölhívta az egyik Nokia szervízt,ott egy kedves hölgy vette föl a telefont
Ezt mondta neki:
Tud a problémárol,nagyon ritkán előfordul,és hogy az akkukat másfél - két évre tervezik,és sajnos nem tudja kicserélni garanciálisan...
Pedig az akku ahogy bedagadt,letötre az akksi takaró pöckeit is,szinte nem is fér be a telefonba,meg nem is meri bele tenni.
Ilyenkor mit kell csinálni,hogy kicseréljék?
Mert ez full gyári hiba,nehogy már neki kelljen megvenni az újat,és ha az is szar?
- laci64
- Moderátor
- Hozzászólások: 6026
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 20:12:46
- Készüléktípus: Galaxy S2
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Tápiószecső
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 808 times
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Mennyi idős a készülék? Mert az akksira, valóban csak 1 év gari van.mofere írta:Halihó!
Egyik ismerősömnek van Nokia 6288-as telefonja.
Ebben ugye Bp-6m Akkumulátor van,és erről azt kell tudni hogy némelyik gyári hibás,mint ahogy itt is írják: http://www.smartnews.hu/2009/01/vigyaza ... mulatorok/
Nos fölhívta az egyik Nokia szervízt,ott egy kedves hölgy vette föl a telefont
Ezt mondta neki:
Tud a problémárol,nagyon ritkán előfordul,és hogy az akkukat másfél - két évre tervezik,és sajnos nem tudja kicserélni garanciálisan...
Pedig az akku ahogy bedagadt,letötre az akksi takaró pöckeit is,szinte nem is fér be a telefonba,meg nem is meri bele tenni.
Ilyenkor mit kell csinálni,hogy kicseréljék?
Mert ez full gyári hiba,nehogy már neki kelljen megvenni az újat,és ha az is szar?
Ha valaki segít itt a fórumba neked egy hozzászólásával, ne felejtsd el megköszönni az idézet gomb felett lévő kis gombbal!
- mofere
- 3. szint
- Hozzászólások: 754
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 19:54:48
- Készüléktípus: Nokia N95
- Tartózkodási hely: Vác
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
2 éves a telefon,de ennek nem garanciális dolognak kéne lennie szerintem...
Hibás oszt kész
Hibás oszt kész
- sozs
- 3. szint
- Hozzászólások: 614
- Csatlakozott: 2009-01-26 hétf. 13:23:33
- Készüléktípus: LG K42
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 36 times
- Kapcsolat:
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
A szavatosság is két év, és abból is kicsúszott. Ráadásul a mai világban minden 2-3 év után tönkremegy úgy, hogy vegyél egy ujjat! (fogyasztói társadalom)
- mofere
- 3. szint
- Hozzászólások: 754
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 19:54:48
- Készüléktípus: Nokia N95
- Tartózkodási hely: Vác
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Azért szomorú,hogy gyárilag hibás,és nem cserélik...sozs írta:A szavatosság is két év, és abból is kicsúszott. Ráadásul a mai világban minden 2-3 év után tönkremegy úgy, hogy vegyél egy ujjat! (fogyasztói társadalom)
Köszi a válaszokat
- Roland
- 1. szint
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009-01-13 kedd 14:33:15
- Készüléktípus: Lumia 800 + BB Z10
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Magyarország
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
mofere írta:Azért szomorú,hogy gyárilag hibás,és nem cserélik...
Valóban szomorú.
Nem tudom, hogy gyári hibás termékre milyen jogszabályok vonatkoznak...
De, az észjárásom szerint, ha bizonyítható a gyári hiba, akkor kötelesek cserélni, de megpróbálok utána nézni, hogy hogy is van ez valójában.
...::: Nokia Lumia 800 Cyan & BlackBerry 9360 :::...
- mofere
- 3. szint
- Hozzászólások: 754
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 19:54:48
- Készüléktípus: Nokia N95
- Tartózkodási hely: Vác
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Haverom azt mondja,hogy annyira megdagadt,hogy kinyomta a hátlapot,és eltörte a pöckeit amik beakadnak.Roland írta:mofere írta:Azért szomorú,hogy gyárilag hibás,és nem cserélik...
Valóban szomorú.
Nem tudom, hogy gyári hibás termékre milyen jogszabályok vonatkoznak...
De, az észjárásom szerint, ha bizonyítható a gyári hiba, akkor kötelesek cserélni, de megpróbálok utána nézni, hogy hogy is van ez valójában.
Köszi szépen,de már vett új akkut is,meg hátlapot is
Még1szer köszi!
- Roland
- 1. szint
- Hozzászólások: 111
- Csatlakozott: 2009-01-13 kedd 14:33:15
- Készüléktípus: Lumia 800 + BB Z10
- Nem: Férfi
- Tartózkodási hely: Magyarország
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
mofere írta:Haverom azt mondja,hogy annyira megdagadt,hogy kinyomta a hátlapot,és eltörte a pöckeit amik beakadnak.
Köszi szépen,de már vett új akkut is,meg hátlapot is
Még1szer köszi!
Hát igen. Úgy vannak vele a szervizesek is, hogy minek cseréljék, úgyis megveszi az emberke, mert nem fog utána járni és jogi ügyekbe bonyolódni, mert sokkal egyszerűbb pár ezer Forintért újat venni. Pár ezer Forintos tételnél még elviselhető, de nagyobb érték esetén már nem mindegy, hogy cserélik vagy nekünk kell fizetni.
Azért majd ha lesz valami okosság beleszerkesztem az első hsz.-be, hogy tudjuk pontosan a gyári hiba esetén mit tehetünk.
...::: Nokia Lumia 800 Cyan & BlackBerry 9360 :::...
- mofere
- 3. szint
- Hozzászólások: 754
- Csatlakozott: 2009-01-12 hétf. 19:54:48
- Készüléktípus: Nokia N95
- Tartózkodási hely: Vác
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Tippek a garanciális javításhoz!
Oké nagyon köszi még1szer!
Az tuti ha az enyémmel lett volna hasonló gond,olyan cirkuszt vertem volna ki,hogy csak na.
Azt mondták az ügyfélszolgálaton,hogy nem hatalmazta fel őket a Nokia,hogy kicseréljék...
Vannak érdekes dolgok...
Az tuti ha az enyémmel lett volna hasonló gond,olyan cirkuszt vertem volna ki,hogy csak na.
Azt mondták az ügyfélszolgálaton,hogy nem hatalmazta fel őket a Nokia,hogy kicseréljék...
Vannak érdekes dolgok...